Veelgestelde vragen

Ondanks onze beste bedoelingen kan het zijn dat er onduidelijkheden of vragen blijven bestaan. Op deze pagina vindt u alle antwoorden op veelgestelde vragen. Mogelijk staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Klik dan op “neem contact op”.

Neem contact op

Yourlabs gaat stoppen

1. Waarom stoppen jullie met huidige productaanbod van Yourlabs? Waarom stopt Yourlabs?

Wij hebben besloten de focus volledig te leggen op het preventief gezondheidsonderzoek dat we bij Prescan uitvoeren. Ook bij
Prescan is bloedonderzoek mogelijk.

2. Kan ik bij Prescan terecht voor bloedonderzoek?

Zeker, bekijk deze pagina.

3. Ik wil mijn onderzoek annuleren: kan ik mijn geld terugkrijgen?

Zie de annuleringsvoorwaarden: Tot 14 dagen na aankoop kan de cliënt kosteloos annuleren en geld terugvragen. Valt uw aankoop buiten deze regeling dan kunt u uw onderzoek na aankoop nog boeken tot uiterlijk 1 oktober 2022.

4. Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Volgens het burgerlijk wetboek zijn we verplicht uw gegevens 20 jaar te bewaren.

5. Kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Ja dat kan middels schriftelijk verzoek.

6. Houd ik toegang tot mijn resultaten/rapportages?

Tot 15 juli 2023 kunt u nog in het portaal inloggen om uw rapportages te downloaden en op te slaan in uw eigen administratie, daarna kunt u niet meer inloggen.

7. Ik moet nog een onderzoek plannen kan dat nog?

U kunt nog tot 1 oktober 2022 uw onderzoeken inplannen.

8. Ik heb vragen over het onderzoek. Kan ik nog contact opnemen met Yourlabs?

Deze mogelijkheid bieden we tot 15 oktober.

9. Kan ik nog een account aanmaken?

Vanaf 15 juli kunt u geen account meer aanmaken.

10. Ik heb een voucher, wat nu?

We adviseren u contact op te nemen met Yourlabs.

11. Aanbod pakketten Yourlabs is uitgebreider dan van Prescan. Kan ik het Yourlabs pakket bij Prescan laten bepalen?

Prescan heeft soortgelijke pakketten. Echter zijn de pakketten uitgebreider aangezien Prescan eerst breed screenend tewerk gaat om inzicht te krijgen in uw lichaam, en aanvullend zijn er extra pakketten af te nemen.

Bloedprikken

1. Op welke tijdstippen kan ik bloed laten prikken?

De openingstijden zijn per priklocatie verschillend, in de e-mail die ontvangt zitten de locaties en tijdstippen dat de prikposten geopend zijn. De prikposten zijn meerdere dagen per week voor meerdere uren geopend.

2. Hoe herken ik de prikpostlocatie?

Onze prikposten zijn in beheer van Meditel, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het openen van locaties voor medische doeleinden (zoals prikposten). De exacte adresgegevens zitten ook in de e-mail die u ontvangt en staan op de website onder ‘prikposten’.

3. Moet ik nuchter zijn voor het onderzoek?

Ja het liefst wel, als dit niet zo is, kan u dit bij de prikpost aangeven. Meer uitleg over het onderzoek staat in de bevestigingsmail die u ontvangt na u bestelling.

4. Ik heb een bloedonderzoek besteld maar heb nog geen afspraak gemaakt bij de prikpost, hoe lang blijft de unieke link in de e-mail actief?

De link in de e-mail blijft 30 dagen geldig, hierna vervalt deze. Zorg dat u altijd binnen 30 dagen na de betaling de afspraak bij de prikpost maakt. De datum voor de fysieke bloedafname kan wel verder in de toekomst liggen.

5. Ik wil mijn afspraak verzetten, hoe kan ik dit doen?

In de eerdere e-mail die u heeft ontvangen voor het maken van een afspraak staat een link om uw afspraak te verzetten. Hier klikt u op en in de geopende pagina selecteert u een nieuwe datum en tijd. Na het kiezen van de nieuwe datum geeft het systeem de nieuwe en oude afspraak weer. Let op, u dient dan nog op de knop “afspraak verzetten” te drukken na het kiezen van een nieuwe tijd en datum. Als u dit heeft gedaan ontvangt u automatisch een vernieuwde afspraakbevestiging per e-mail. Ontvangt u deze e-mail niet dan is uw afspraak niet verzet.

6. Kan ik mijn bloed laten controleren op vrouwelijke hormonen in verband met de overgang?

Wil je weten of je in de overgang bent en gebruikt je anticonceptie? Dan is het raadzaam om minimaal 2 maanden voor de bloedafname te stoppen met de anticonceptie en is een regelmatige menstruele cyclus ook wenselijk.

7. Waarom niet volgens CBR methode?

Er staat in de opmerking ‘niet volgens cbr methode’ omdat de CDT bepaald wordt in een extern laboratorium in Duitsland. Zij gebruiken een methode (HPLC) die in Nederlandse laboratoria ook gebruikt wordt voor CBR-bepalingen en de uitslag is dus vergelijkbaar.

Resultaten

1. De uitslag van mijn test is negatief. Moet ik nu nog iets doen en wat?

Als de uitslag van een (gericht) onderzoek negatief is, betekent dit dat er geen sprake is van de ziekte waar het bloedonderzoek zich op richt.

2. De uitslag van mijn test is positief. Moet ik nu nog iets doen, wat dan en waar?

Als de uitslag van een (gericht) onderzoek positief is, betekent dit dat er wel sprake is van de ziekte waar het bloedonderzoek zich op richt. De vervolgstappen zijn afhankelijk van het onderzoek. Lees altijd het advies van de klinisch chemicus goed door. Staat in advies dat u met de uitslag een huisarts dient te bezoeken dan adviseren wij dat u dit zeker opvolgt.

3. Wat betekent het balletje met de balk van het referentiebereik

Om de laboratoriumuitslagen zo begrijpelijk mogelijk te delen wordt er gebruikt gemaakt van een weergave in kleuren. Groen betekent dat de uitslag binnen het referentiebereik valt en rood daarbuiten. Rood betekent niet direct dat er een ernstige conclusie dient te worden getrokken, lees hiervoor altijd het advies van de klinisch chemicus onder aan de laboratoriumuitslagen goed door. Heeft u toch een vraag over de uitslagen neem dan contact met ons op.

4. Ik wil mijn resultaten graag bespreken met een (laboratorium)arts, kan dit?

Natuurlijk kunt u uw resultaten met een arts bespreken, dit kunt u mogelijk doen met uw eigen huisarts. Als u ingelogd bent in het systeem kunt u de resultaten opslaan op uw eigen computer maar ook printen en meenemen naar de huisarts. Mocht u de resultaten wel met een professional willen bespreken maar niet uw (eigen) huisarts, dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt een consult bij onze arts aanvragen, hij zal de uitslagen met u bespreken. Wanneer uw uitslag volledig binnen is wordt u binnen 1 werkdag gebeld om een telefonische afspraak in te plannen.

5. Ik heb vitamines en/of mineralen laten onderzoeken en vraag me af welke stappen nu te zetten?

Het is mogelijk een consult met een orthomoleculair adviseur te boeken. De adviseur kan u van gepast advies voorzien om mogelijke tekorten aan te vullen of verhoogde waarde te doen normaliseren.

6. Ik heb mijn bloed 24 uur geleden afgegeven maar mijn resultaten zijn nog niet bekend hoe kan dit?

Bij veel testen zijn de eerste resultaten binnen 24 uur beschikbaar. Echter bij sommige testen duurt dit langer. Zo duren Allergie testen altijd langer dan 24 uur. Ook zijn enkele markers bekend die langer duren, dit zijn o.a. Vitaminen B, CDT, DHT & Omega 3&6.

7. Als ik op vrijdag bloed geef, wanneer zijn mijn resultaten dan bekend?

Het laboratorium van Yourlabs spreekt in alle gevallen over werkdagen. Dit kan betekenen dat als men op vrijdag bloed afgeeft de resultaten pas na het weekend bekend zijn. Wij proberen altijd alle resultaten zo snel mogelijk bekend te laten zijn.

8. Alle bloedwaarden zijn bekend, maar toch staat er dat mijn resultaat nog niet compleet is, hoe kan dit?

Als alle resultaten bekend zijn krijgt de Klinisch Chemicus hiervan bericht. Hierna zal deze de resultaten bekijken en zijn commentaar toevoegen. Als wel alle markers bekend zijn, maar het resultaat nog niet is afgerond betekent dit dat de Klinisch Chemicus zijn commentaar moet toevoegen. Dit gebeurt bijna altijd nog dezelfde (werk)dag.

9. De resultaten van mijn test vallen in het rode deel van de balk, maar nog niet alles is bekend. Ik maak mij zorgen, wat moet ik doen?

Als uw waarde derhalve afwijken dat directe opvolging noodzakelijk is zullen wij contact met u opnemen. Wacht rustig het complete resultaat af. De Klinisch Chemicus zal als alle resultaten bekend zijn, de resultaten van commentaar voorzien. Als hierbij het advies wordt gegeven om de resultaten met uw huisarts te bespreken zal dit t.z.t. te vinden zijn in de tekst onder de laboratoriumresultaten.

Overige vragen

1. Wat als ik klachten heb?

Als u klachten heeft adviseren wij u altijd naar de huisarts te gaan. Ook als de uitslagen van het laboratoriumonderzoek van Yourlabs goed zijn, adviseren wij bij klachten altijd uw huisarts te bezoeken.

2. Ik wil graag een bloedonderzoek op maat, kan dit?

Om de medische kwaliteit van de diagnostiek te garanderen zijn er door de klinisch chemicus laboratoriumpakketten samengesteld. Deze zijn helaas niet op maat te maken of aan te passen.

3. Ik wil een specifieke waarde laten meten, deze kan ik niet vinden?

Als de bloedwaarde die u zoekt niet zichtbaar is binnen het aanbod op onze website, dan is deze waarde door Yourlabs helaas niet te meten.

4. Ik wil graag een bloedonderzoek zakelijk aanbieden, kan dit?

Het is mogelijk (bij een groot aantal afnames) dat het bloedprikken bij een locatie bij u in de buurt (bij het bedrijf) wordt geregeld. Neem hiervoor contact op met ons via het contactformulier of via info@yourlabs.nl

Yourlabs
Yourlabs

Yourlabs is een initiatief van Prescan. Wij vinden dat iedereen recht heeft op hedendaagse medische onderzoeken. Eén van de belangrijkste is bloedonderzoek. Yourlabs voorziet in de behoefte om inzicht in je gezondheid te krijgen wanneer jij dat wenst.

Hulp nodig? info@yourlabs.nl
Yourlabs gaat stoppen

Yourlabs is gestopt met het aanbieden van bloedonderzoek. Het is daarom vanaf nu niet meer mogelijk om een onderzoek te kopen. Heb je al een onderzoek bij Yourlabs gekocht, maar nog geen afspraak voor de bloedafname gemaakt? Maak dan voor 1 oktober 2022 een afspraak via de link die je eerder per e-mail hebt ontvangen.

Heb je een account waarin de resultaten van eerder bloedonderzoek staan, en wil je deze resultaten bewaren? Wij adviseren je dan de resultaten te downloaden en op te slaan in je eigen administratie.

Bekijk onze pagina veelgestelde vragen voor meer informatie.